papan iklan

Sunday, February 13, 2011

short trip to singapore

hye, last week raye cina kan. aku amek cuti tahun isnin, selasa dan rabu...khamis jumaat dah cuti umum. so seminggu la aku bercuti. balik johor sabtu 29.hb...malam tu terus je ade sambutan birthday mak aku.

dari santu sampai isnin hujan tak berhenti, kota tinggi dilanda banjir lagi. teringan zaman kat matrik dulu tahun 2006 banjir teruk...wah nak balik rumah susah...terputus hubungan...hahahahahahahaha...

plan awal nk p singapore hari isnin @ selasa..since asyik hujan jer..dah batalkan dan...hari selasa plak hujan dah start berhenti2...oleh kerane eager sgt nak g...terus on tuk hari rabu...one day trip....

aku p ngan hafiz. die nak p naik kereta, aku plak nak p naik bus...yup klo ikut plan.....naik bus lagi baik...singapore ade system pengankutan awam yg sangat baik...

at last aku berjaya yakinkan hafiz tuk naik bus, park kereta kat larkin. naik bus dari larkin just rm3.30...
tukar duit sesiap kat larkin...currency waktu tu rm2.41 - 1dollar.

niat asal nak naik bus hop in hop off singapore. tapi oleh kerana dieorng bukak half day . batalkan terus..tukar plan..melawat singapore gune system MRT jer....

so mcm biase...jom usha gambar...


 sesampai je..bus berhenti dekat2 area bugis village...
owh patut la org singapore peputih....
bukan mix cina ke baba nyonya ker...
rupenye org bugis....


 teknologi...




 smart...hahahahah name tempat ni smart....
kat tangan tu guide tok singapore...boleh dapatkan free jer...





otw kat terowong dari MRT tu ade plak bebudak melepak....
beak dance, roller blade....
bgus dieorng ni..melepak mcmni mak bapak pon tak risau..


 pintu masuk esplanade


 sape kate klo kite g mane2 berdua kene take turn amek gambar..
kami boleh je amek gambar bersame...hahahahahaha


 semua gambar yg diterbitkan adalah 100peratus dari kamera....
malas nak edit....



alamak terlebey sudah gambar sendiri...hahahahahahahahaha
biase la trip ngan hafiz ni....
aku kne la pose sesikit...asyik aku je nak tgkap gambar.,..
die nak gak...
aku layan jer...



 care2 nak curi2 tangkap gambar kat tempat awam k.....

 lepas g asplanade kami gerak ke cangi airport ngn menggunakan mrt....

 
 tujuan utama g cangi airprt bukn tuk tgk airport die...haha
antara airport tersibuk kat dunia kan....
tapi nak try ABC yg hafiz cadang kan....
tapi sayang...
tutup...
hampe...
takpe lain kali klo sampai sini lagi....korang ke sampai sini...
jgn lupe try..pastu bgtau aku...betol ke sedap...


ni plak perkhidmatan lrt percuma antara terminal kat airport die...
ala mcm kite gak...dari lcct ke klia..
klo kat subang tu...dari complek A ke kompleks B, dan jugak ke Skypark...
bagus idea ni..tak penat menapak..takpon kne u-turn berkali2 klo malas menapak...


oleh kerana dekat jer....
no seat..


 klo korang tgk logo ni agak2 korang terase tak...
tipuuuuuu...
aku tgk klo dalam lrt tu....buat dono jer....
hampeh...


 lepas p airport kami gerak ke Vivi city...
tujuan nak p usha kamera canon...tapi tutup gak...
bnyak permis tutup sebab aku pergi sehari sebelum raye cine....
so kebanyakkan mereka tutup half day....

 permandangan pulau sentosa dari vivo city.






 nampak gambar kat atas?
hafiz dah letih..terduduk...
so tuk bukti aku dah sampai vivo city ni..aku captured gambar sendiri...hahahahahahahaha
perasan....








 dapat imagine?
klo kite dok jahanam kan sungai...
nnt generasi kite akan datang alamatnye mandi sungai buatan la...
singapore ni memng siap2 takde sungai...
so..kite wajib la hargai nikmat tuhan tu k.....
kufur nikmat klo kite mencemarkan sungai k...






 














 






last skali kami pulang dalam kul 6.30 pm...
verry short trip..dari kul 2 pm till 6.30pm...
tapi bnyak gak tempat kami dapat pg...
tips...tuk trip mcmni...kene fit......bejoging dan bersenam ngan gigihnye sebelum p....
klo tak...p satu tempat dah mengeluh....

k PASTI aku akan re-visit singapore ni...
kali lain nak naik river cruise ngan hop on hop off singapore....

ade sesape nak g sane tak...jom lagi ramai lagi happening...hehehehehehhehe









3 comments:

thanks sudi komen.